Predmet: izborni predmet
Kolegij: Dramsko stvaralaštvo Miroslava Krleže
Nastavnik: doc. dr. sc. Lana Molvarec
ECTS: 4 bodova
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 (jedan) semestar: I. ili III. (zimski) semestar diplomskog studija
Status: Izborni kolegij za studentice i studente jednopredmetnoga i dvopredmetnoga diplomskog studija kroatistike
Uvjet za upis:Upisan I. semestar diplomskog studija
Cilj kolegija: Kolegij se temelji na poetološkom opisu ključnih tekstova Krležine dramatike i njihovu situiranju u odgovarajući europski kontekst.
Krležin dramski opus obično se dijeli na četiri faze. Prvoj pripadaju drame sabrane u knjizi Legende koje se najčešće dovode u vezu sa stilovima koji su obilježili europsku umjetnost prve četvrtine 20. stoljeća - simbolizmom i ekspresionizmom. Iz te skupine interpretirat će se sljedeći tekstovi: Legenda, Maskerata, Kraljevo, Michelangelo Buonarroti, Kristofor Kolumbo, Adam i Eva. Drugu fazu obilježile su tzv. prijelazne drame, karakterizirane stilskim prijevojem od ekspresionizma prema naturalističko-psihološkoj dramatici. Iz te skupine analizirat će se drame U logoru, Vučjak i Golgota. Središnje mjesto u seminaru dobit će dramska trilogija glembajevskog ciklusa:Gospoda Glembajevi, U agoniji i Leda. Seminarske analize zaključit će Aretej, svojevrsna sinteza Krležina dramskog stvaralaštva.
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegij sintetski proučava dramsko stvaralaštvo Miroslava Krleže, kao jednog od najznačajnijih hrvatskog književnika 20. stoljeća.
Oblik nastave: Predavanja i seminari.
Korištene metode: Rasprava, različiti oblici multimedijalne prezentacije, rad na tekstu, samostalna analiza problema.
1. Uvod u Krležino dramsko stvaralaštvo
2. „Legenda“
3. „Kraljevo“
4. „Michelanagelo Buonarroti“
5. „Kristofor Kolumbo“
6. „Adam i Eva“
7. „U logoru“
8. „Vučjak“
9. „Golgota“
10. „Gospoda Glembajevi“
11. „U agoniji“
12. „Leda“
13. „Aretej“
14. Kritička recepcija Krležina dramskog stvaralaštva
Praćenje i ocjenjivanje studenata: Studenti su dužni aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave. Prati se i procjenjuje aktivnost studenata tijekom nastavnoga procesa. Svaki od programom predviđenih zadataka sudjeluje u formiranju konačne ocjene.
Način polaganja ispita: Pismeni ispit
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Studentska anketa na kraju semestra.