Predmet: Novija hrvatska književnost
Kolegij: Lirika novije hrvatske književnosti
Nositelj kolegija i izvođač: prof. dr. sc Tvrtko Vuković, doc. dr. sc. Ivana Drenjančević
ECTS: 4 boda
Broj sati: 2+1
Jezik: hrvatski
Trajanje: jedan semestar
Status: izborni preddiplomski studij
Uvjeti za upis: Nema uvjeta
Cilj kolegija:Na izabranome korpusu kanonskih tekstova hrvatskih autora od ilirizma do danas daje se pregled lirike, njezina tipologija, obilježja i kontekstualizacija s obzirom na autorske opuse, stilove, žanrove i tradiciju. Izabrani korpus temelji se na glavnim antologijama nacionalnoga pjesništva kao jednome od oblika njihove reprezentacije i kanonizacije.
Uloga kolegija u ukupnom kurikulumu: Kolegijem se stječu osnovna znanja o dijelu nacionalnoga književnog korpusa, ovladava pristupom lirskim oblicima i osnovnim pojmovima te razvija sposobnost kritičkog mišljenja, odnosno analize i interpretacije lirske pjesme.
Oblik nastave:Predavanja i seminar
Korištene metode: Izlaganje, rasprava, analiza, interpretacija, pisanje eseja
Uvod
Evidencija, upoznavanje s kolegijem, njegovim sadržajem, kriterijima izbora korpusa, načinom rada i ciljem; kratki pregled lirike novije hrvatske književnosti
Autori: I. Mažuranić, S. Vraz, P. Preradović, A. Šenoa, S. S. Kranjčević, A. G. Matoš, V. Vidrić, D. Domjanić, V. Nazor, A. B. Šimić, T. Ujević, M. Krleža, D. Cesarić, D. Tadijanović, I. G. Kovačić, N. Šop, V. Vida, J. Kaštelan, V. Parun, Pupačić, S. Mihalić, I. Slamnig, D. Dragojević, L. Paljetak, B. Maruna, Z. Maković, B. Maleš, A. Žagar, D. Jagić, M. Pogačar…
Tekstovi: Antologijske pjesme
Čitanje, analiza i interpretacija teksta – rasprava – zaključak
Zaključak
Glavna obilježja hrvatske lirike i antologija kao oblika književne kanonizacije
Primarna:
Sekundarna:
Praćenje i ocjenjivanje studenata: Prati se redovitost studenata u nastavi, aktivnost u pripremi i izlaganju tema (svatko po jedno izlaganje), pisanje eseja te ocjenjuje angažman i stečeno znanje.
Način polaganja ispita: Pismeni ispit u formi testa i(li) završnog eseja, prema potrebi i usmeni.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Kvaliteta i uspješnost izvedbe prati se putem redovitih konsultacija, rasprava, angažmana studenata i pisanja eseja.
Napomena: Izbor autora i njihovih tekstova ovisi o broju studenata i dogovoru. Studenti biraju temu o kojoj će izlagati, odnosno pisati esej, biraju i način rada u seminarskome dijelu kolegija: individualno izlaganje ili skupno. Toleriraju se max. 3 izostanka s nastave. – Prijave na kolegij max. 25 studenata do 10. listopada: