Književnost u nastavi II.
Opis kolegija
Predmet: Metodika nastave hrvatskoga jezika i književnosti
Kolegij: Teorija nastave književnosti II.
Nositelj kolegija: dr. sc. Dean Slavić, izv. prof.
Izvođač kolegija: dr. sc. Dean Slavić, izv. prof.
Suradnik: Srećko Listeš, prof.
ECTS: 3
Oblik nastave: Predavanja i seminari (1+1)
Status: Obvezni
Uvjeti upisa: Odslušan kolegij Teorija nastave književnosti I.
Cilj kolegija: Upoznati studente s praktičnom školskom intepretacijom pjesničkih opusa te djela pripovjedne i dramske naravi. Osposobiti studente za samostalne interpretacije umjetnina riječi u osnovnim i srednjim školama.
Ishodi učenja: Studenti će svladati one postupke interpretacije pripovjednih i proznih djela novije i starije književnosti koji su uporabljivi u osnovnoj i srednjoj školi. Studenti će nakon svladanih kolegija biti sposobni s učenicima osnovnih i srednjih škola obavljati sljedeće zadatke:
- interpretirati pjesnički opus
- inpterpretirati djela fantastične književosti
- interpretirati pripovijetke i romane
- interpretirati komedije i tragedije
Ispit: pisani i usmeni
Sadržaj kolegija po tjednima
- Kvintilijan i nastava književnosti
- Pristup pjesničkomu opusu i projektna nastava: Dubravko Horvatić
- Pristup pjesničkomu opusu u srednjoj školi: T.P. Marović
- Novela u nastavi: A.G. Matoš: Kip domovine leta 188*
- Pripovijetka u nastavi: F. Kafka: Umjetnik u gladovanju
- Fantastika u nastavi: N. Fabrio: Sedamdeset druga
- Roman u osnovnoj školi: Božidar Prosenjak: Divlji konj
- Roman u srednjoj školi: S. Novak: Mirisi, zlato i tamjan
- Roman u nastavi: N. Fabrio: Vježbanje života (prvi dio)
- Roman u nastavi: N. Fabrio: Vježbanje života (drugi dio)
- Pristup klasiku: W. Shakespeare: Hamlet (prvi dio)
- Pristup klasiku: W. Shakespeare: Hamlet (drugi dio)
- Komedija u nastavi: Molière: Škrtac
- Tragedija u nastavi: I. Brešan: Predstava Hamleta u Mrduši Donjoj
- Mreža i nastava književnosti
Literatura
Obvezna
- Pandžić, Vlado: Hrvatski roman u školi, Profil, Zagreb 2001. (izabrana poglavlja)
- Rosandić, Dragutin: Metodika književnoga odgoja, Školska knjiga, Zareb 2005. (izabrana poglavlja)
- Slavić, Dean: Književnost u nastavi (izabrana poglavlja), Profil, Zagreb 2011.
Dopunska
- Benjak, Mirjana: Suvremena srednjoevropska pripovjedna proza u gimnazijskoj nastavi književnosti, doktorska disertacija, Zagreb, 1998.
- Beker, Miroslav: Uvod u komparativnu književnost, Školska knjiga, Zagreb, 1995.
- Cuddon, J.A.: Literary Terms and Literary Theory, Penguin, London, 1998.
- Diklić, Zvonimir: Književnoznanstveni i metodički putokazi nastavi književnosti, Školska knjiga, Zagreb 2009.
- Groden, Michael; Martin, Kreiswirth; Szeman, Imre:Johns Hopkins Guide to Literary Theory and Criticism, Johns Hopkins University Press, 2005.
- Kajić, Rasima: Roman u sustavu problemske nastave, Školska knjiga, Zagreb, 1981.
- Pandžić, Vlado: Prilozi za hrvatsku povijest recepcije književnosti, Profil, Zagreb 2004.
- Visinko, Karol: Jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika: pisanje, Školska knjiga, Zagreb 2010.
- Žmegač, Viktor: Književnost i zbilja, Školska knjiga, Zagreb 1982.
Obveze studenata:
- Pohađati predavanja i seminare
- Svladati teze, dokaze i postupke tumačene na predavanjima i primijeniti ih tijekom seminara.
- Uspješno riješiti pisani dio ispita i obraniti ocjenu tijekom usmenoga ispita.
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata: Znanje se provjerava tijekom seminara, tako da studenti moraju pokazati da su svladali teorijske upute s predavanja te da ih umiju primijeniti u praktičnom radu. Pisani ispit sastoji se od 15 upita, na koje učenici odgovaraju kratkim rečenicama. Tijekom usmenoga ispita studenti dokazuju da su svladali i dijelove gradiva na koje nisu točno odgovorili u pisanom dijelu ispita (moraju također dokazati da poznaju gradivo u cijelosti).
Načini praćenja kvalitete: Studenti anketom ocjenjuju razumljivost, korisnost i zanimljivost tumačenih podataka. Studenti se prate tijekom seminara, na kojima pokazuju da su usvojlli gradivo prethodnoga predavanja te da ga znaju praktično primijeniti. Studenti se prate tijekom kolegija u desetom semestru kad praktično izvode nastavu s učenicima